Τετάρτη 30 Ιανουαρίου 2008

Εκπαίδευση και υπολογιστές … μέρα που είναι ...

Το προηγούμενο θέμα αφορούσε τον υπολογιστή των 100 (;) δολαρίων …. Το 100 με ερωτηματικό γιατί μάλλον δεν τους βγαίνει τόσο φτηνός … από κάποια σχόλια, όχι μόνο εδώ στο blog αλλά και γενικότερα συνειδητοποίησα ότι οι περισσότεροι δεν έχουν καταλάβει τη δύναμη του υπολογιστή στην εκπαίδευση …
Είμαι εκπαιδευτικός και διδάσκω γαλλικά περίπου 13 χρόνια, δεν θα μιλήσω για τις ασκήσεις ή το λεξιλόγιο που έχω δακτυλογραφήσει γιατί όλα αυτά θα μπορούσαν να γίνουν και πιο παραδοσιακά με χαρτί και μολύβι … θα μιλήσω όμως για τα άρθρα που τυπώνω φρέσκα φρέσκα από τις γαλλικές εφημερίδες για τα μεγαλύτερα διπλώματα … και που χάρη στο ίντερνετ έχω πρόσβαση σ’ αυτά … θα αναφέρω τα ειδικά εκπαιδευτικά προγράμματα που έχουν φτιαχτεί για την εκμάθηση μιας ξένης γλώσσας, και που είναι γεμάτα εκπαιδευτικά παιχνίδια , με μεγάλη επιτυχία στα παιδιά … θα μιλήσω για τις μέρες που φέρνω το φορητό στην τάξη …. για τις γαλλικές ταινίες που έχουμε δει ... μα πάνω απ’ όλα θα αναφέρω την μέρα που τους έδειξα την Ευρώπη, τη Γαλλία, το Παρίσι, με την βοήθεια του Google Earth … τα περισσότερα δεν το ήξεραν σαν πρόγραμμα και εκείνη τη μέρα ξέχασαν το διάλλειμα και όλα …
‘’Madame θα μας δείξετε πάλι La Tour Eiffel ;’’ ‘’La Notre Dame ‘’. Disneyland ‘’…
Εκείνη την ημέρα κάναμε γεωγραφία περισσότερο παρά γαλλικά …
Αλήθεια έχετε σκεφτεί πόσο πιο όμορφη θα ήταν η γεωγραφία με ένα τέτοιο πρόγραμμα ; ή πόσο πιο κατανοητή η φυσική, η χημεία με εικόνες σε power point ας πούμε ;
Αλήθεια έξω στα πανεπιστήμια γιατί πάνε στο μάθημα με το φορητό και όχι με τετράδιο και στυλό;
Λατρεύω τη γραφική ύλη και δεν θα την εγκαταλείψω ποτέ … αλλά ο υπολογιστής έχει διευκολύνει την δουλειά μου …
...


***********

8 σχόλια:

maria λεμονατη! είπε...

ειμαι μαζι σου!

Roadartist είπε...

Καλημέρα Μαρία!
Ο υπολογιστής έχει τεράστια δυνάμη όπως και το ίντερνετ! ΤΕΡΑΣΤΙΑ πηγή γνώσης..
Μπράβο σου που ως εκπαιδευτικός όλο προσπαθήσεις να γίνεσαι καλύτερη και κυρίως επειδή εχεις καταλάβει οτι "η γνωση εχει αξια οταν τη μοιραζεσαι" Και εγω αυτο πιστευω. Καλη σου μερα :)

ΦΥΡΔΗΝ-ΜΙΓΔΗΝ είπε...

Σαφώς και έχει γίνει κατανοητή η δύναμη του νέου μέσου.
Και ναι, συμφωνώ πως λύνει τα χέρια εκπαιδευτικών και ....εκπαιδευόμενων
Απλά στο προηγούμενο σχολιάστηκαν περισσότερο τα αρνητικά του που αναμφίβολα θα υπάρξουν αν δε ληφθούν έγκαιρα κάποια μέτρα.

Φιλί και Γλαρένιες αγκαλιές

ΣΠΙΘΑΣ είπε...

Χωρίς ενδοιασμούς..συμφωνώ.
!!

Ασκαρδαμυκτί είπε...

Όσους υπολογιστες και να φέρει... εγώ τα ματάκια μου δεν τα ξεκολλάω απ' την καθηγήτριά μου!

Νικόλας Παπανικολόπουλος είπε...

Καλημέρα! Η δύναμη της εικόνας, της αλληλεπίδρασης, είναι μεγάλη... Απαραίτητοι, κι όχι απλά χρήσιμοι πλέον οι υπολογιστές στη ζωή μας. Αλλά μεγάλη σημασία έχει και η ίδια η μορφή της εκπαίδευσης, η ουσία της. Ο υπολογιστής είναι ένα μέσο... Χρειάζεται το ανάλογο ανθρώπινο δυναμικό που θα τον χρησιμοποιήσει, χρειάζεται ο στόχος, και το απαραίτητο υλικό για να τον "γεμίσει".
Την καλημέρα μου!

ΣΠΙΘΑΣ είπε...

ασκαρ..-)
Ντροπή σου!

Μαρια είπε...

Ενα ευχαριστώ σε όλους ... και επίσης η σωστή διδασκαλία κρύβει μια γοητεία αλλά με μέτρο ...