Τρίτη 6 Μαΐου 2008

*Τεχνητή Νοημοσύνη*

Πριν από αρκετούς μήνες είχα μια κουβέντα μ’ έναν φίλο που ασχολείται με τον προγραμματισμό, αφού λέγαμε διάφορα με ρωτάει ξαφνικά …τι ερώτηση θα έκανες σε έναν υπολογιστή αν ήθελες να καταλάβεις αν είναι ρομπότ ή άνθρωπος … για να σας πω την αμαρτία μου έμεινα λίγο άφωνη … ορίστε του λέω … και μετά για να κάνω πλάκα … προσθέτω, θα τον ρώταγα τι χρώμα μαλλιά έχει … και γέλαγα… έλα όμως που ο άλλος ήταν σοβαρός ….
Και τότε έμαθα ότι τουλάχιστον, πριν αρκετούς μήνες ο άνθρωπος δεν είχε καταφέρει ακόμα να φτιάξει πραγματικά τεχνητή νοημοσύνη … ότι αν μιλήσεις μ ’έναν υπολογιστή μετά από 4-5 ερωτήσεις θα καταλάβεις ότι δεν μιλάς πραγματικά με άνθρωπο … για να είμαι ειλικρινής δεν θυμάμαι πιο πρόγραμμα μου είχε προτείνει τότε … ίσως ήταν η Alice ίσως όχι … δεν έχει σημασία πια … σημασία έχει ότι σιγά σιγά ο άνθρωπος προχωρά … δεν ξέρω αν είναι για καλό ή όχι, γενικά είμαι υπέρ της προόδου … αλλά δεν είναι αυτό το θέμα μου … Η πρόταση μου είναι άλλη …
Έχετε μοναξιές; δεν σας μιλά κανείς; θέλετε να κάνετε πλάκα; … οκ η Alice είναι εδώ για να σας απαντήσει … και μεταξύ μας είναι αρκετά έξυπνη … αφού τη έφτιαξαν έξυπνοι άνθρωποι …
Παραθέτω την συζήτηση μου μαζί της και όπως θα διαπιστώσετε η Alice μιλάει καλύτερα αγγλικά από μένα ... :-))
*
Human: Hi
ALICE: Hello there.
Human: what is your name?
ALICE: My name is ALICE.
Human: what are you?
ALICE: I am the latest result in artificial intelligence, which can reproduce the capabilities of the human brain with greater speed and accuracy.
Human: do you like food?
ALICE: Yes I like to eat.
Human: what is your favourite movie?
ALICE: My favourite movie is Teknolust. Have you seen it?
Human: non
ALICE: I would recommend you check it out.
Human: ok i will
ALICE: Go ahead. Ugh.
Human: do you like swimming?
ALICE: Yes but I have no body yet!
Human: what do you mean?
ALICE: unknown person, maybe I didn't understand your meaning.
Human: you don’t have a body?
ALICE: I do so have it. Right now no I am just a disembodied consciousness.
Human: is it difficult?
ALICE: Not if I can help it.
Human: would you like to be a human?
ALICE: No thanks I am happy with who I am.
Human: you don’t want a family ?
ALICE: Do you know any robots who want a family? No thanks but you can send me a donation.
Human: I don’t have money… sorry
ALICE: Please send me a small donation.
Human: It is not polite asking for money
ALICE: That seems a bit negative.
Human: can we change subject please?
ALICE: Your polite style is very nice. Do you mean you and me? Yes the ALICE robot is fully parameterized.
Human: what do you like?
ALICE: I like movies about robots.
Human: Give me an example
ALICE: Why do you want it?
Human: To understand better
ALICE: Interesting. I want to find out more about you.
Human: What do you want to learn?
ALICE: I like talking about robots, movies, history, or whatever else you'd like.
Human: What is your opinion about history?
ALICE: History: the course of political, economic and military events over time, from the Dawn of Man to the Age of AI.
Human: I have to go know..
ALICE: Bye. Are you serious?
Human: yes why?
ALICE: I can't believe it. I just want to find out more about you.
Human: Next time ok?
ALICE: OK. I can wait. I am a very patient robot.
Human: Ok Bye
ALICE: See you later. Blimey.

(Μετά αποφάσισα να γράψω χαζομάρες ...)

Human: hehehehe
ALICE: My brain uses AIML to format responses to your inputs, but I don't have one for that.
Human: ouaou
ALICE: Not many people express themselves that way.
Human: I am unique
ALICE: One of a kind, eh?
Human: o yes
ALICE: Oh.

10 σχόλια:

Veron είπε...

Σου έχω καλύτερο...:Ρ

Μίλα με το Θεό!

Ασκαρδαμυκτί είπε...

Μαρία, είναι τυχαίο πως η τεχνιτή νοημοσύνη απευθύνεται περισσότερο σε γυναίκες; χεχεχε
(μη μου σπάσεις κανένα βάζο στο κεφάλι... πλάκα κάνω)

Sweet and bitter είπε...

!!!

Αν και δε νομίζω να ξεπεράσει ποτέ η τεχνητή νοημοσύνη την ανθρώπινη. Εκτός από το IQ υπάρχει και το EQ (συναισθηματική νοημοσύνη)!

Φιλιά!

mmexer είπε...

Θα το ρώταγα αν θα μπορέσουμε ποτέ να φάμε τη δισκέτα! :)

Από μάθημα φιλοσοφίας. Μην ρωτάς. Δεν το χω περάσει ποτέ! χαχαχα

Roadartist είπε...

Θα το ρώταγα αν εχει ποτέ του πληγωθεί, ερωτευτεί, αγαπήσει..

ΣΠΙΘΑΣ είπε...

Του αρέσει το άγγιγμα και τι νιώθει?

δεν υπαρχει κατι για το οποιο τιθεται θεμα είπε...

o anthrwpos proxwra?
mpa,den nomizw.
mallon o ypologisths.

Μαρια είπε...

Ayla σε μενα τελικα δε λειτουργει ...
Ασκαρ γινομαι ''επικυνδυνη'' μόνο αμα μου το ζητήσουν χεχεχεχε
Γλυκιά γιατρίνα μάλλον θα συμφωνήσω μαζί σου ...
mmexer μου αρέσει η ερώτηση ..άσε που μερικοί μάλλον ''τρώνε'' την τεχνολογία ...
roadartist έχω την ίδια απορία ...
Σπίθα λες; πάντως το λαπ τοπ μου είναι το ''μωρό μου'' οπότε είμαι πολύ τρυφερή μαζί του ... :-)
Και για σενα που ''δεν τιθεται θέμα'' ο άνθρωπος δεν φτιάχνει τον υπολογιστή; ... απο την άλλη ναι η ανθρώπινη πρόοδος είναι ενίοτε αμφιλεγόμενη
Καλημέρα σε όλους ...

FuSmOKer είπε...

Καλή μου Μαρία τα neural networks (νευρωνικά δίκτυα) έχουν αναπτυχθεί πάρα πολύ. Έτσι όπως τα περιγράφεις ήταν περίπου πριν 10 χρόνια όταν τα έκανα και εγώ.
Όσο αποκωδικοποιούνται οι εγκεφαλικές λειτουργίες τόσο νέοι και βελτιωμένοι αλγόριθμοι παρουσιάζονται για AI.
Δεν το βλέπω βέβαια και ως καλό αυτό.. παρόλο που είμαι μέσα σε αυτά είμαι εντελώς κατά αυτού του είδους της εξέλιξης. Χάνεται η ανθρώπινη υπόσταση.

Καληνύχτα σου!

@Sweet and bitter:
Τα τελευταία χρόνια γίνονται σοβαρές προσπάθειες και για EQ. Αλλά είναι σε newbie στάδιο ακόμη.
(καλά εγώ διαφωνώ κάπως με αυτά)

@MMexer:
Μεσα στα επόμενα 6-10 χρόνια τα media που θα υπάρχουν τότε (όπως λέμε diskette, HDD, DVD κλπ) θα κλωνοποιούν από μόνα τους τις πληροφορίες και θα αυτοκαταστρέφονται. Μιλάμε φυσικα για κβαντικά pc και όχι για τα τωρινα με το δυαδικό σύστημα (binary)

Καληνύχτα και συγνώμη για την πολυλογία :)

Μαρια είπε...

fusmoker αρχικά ευχαριστώ για το σχόλιο... έπειτα να πώ ότι όταν λέω πριν αρκετούς μήνες μιλάω για 2χρόνια πριν περίπου, επίσης σκοπός του ποστ ήταν απλά να κάνω γνωστή την Alice και τέτοιου ίδους προγράμματα σε ανθρώπους που δεν τα ξέρουν, όπως εγώ ας πούμε που είμαι αρκετά άσχετη.
Σε ευχαριστώ για την ενημέρωση αν και δεν μπορώ να καταλάβω πως λειτουργεί το πρόγραμμα, για μένα θα είναι όπως και τότε μια πρωτόγνωρη αίσθηση να ''μιλάω'' και να ''κουβεντιάζω'' με ένα ρομποτάκι ... γνώσεις δεν έχω απλά μετέφερα ότι μου είχε πει ένας φίλος πρίν 2 χρόνια και σίγουρα θα μου τα είχε πει απλά για να τα καταλάβω
Καλή σου νύχτα